mia-

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Mia - 6 februari 2013 20:34

Började dagen tidigt med att ligga o läsa o slappa. Satt i djupa tankar på vägen till stallet. Fortsätter med mitt filosoferande när jag är i stallet. Tog in vackra damerna och satt och filosoferade med Fresa. Mys häst.

Sedan kom Elin. Men vi fortsatte att slappa med damerna. Ligga mot Fresas mage och känna bebisen virvla runt.  

Fresa är verkligen en personlig häst. Tokmysig dam med mycket skin på näsan.


 

Lika avslappnade båda två. En häst som verkligen kan slappna av och känna sig trygg.

Rosie lyckades vi också gosa med liggandes en stund. Men hon slappnar inte alls av som Fres. Hon är mer på sin vakt. Fresa somnar när man ligger och gosar med henne. myyyys


Sedan ryckte vi upp oss och tog oss ut i snön.

Jag fick rida Fres för ovanlighetens skull. Jag behöver lära mig knapparna. Jag har ju inte ridit så länge sedan jag kom igång igen. Och det är inte lätt att hålla koll på kroppen. Ett tag var jag och Fresa inte alls med på noterna. Slutade med att jag skrek och svor och kastade tyglarna haha..... frustrerad..... nej då!!!!

Elin satt upp och allt flöt på. Sedan fick jag ta över igen och då fungerade det.... Jaja jag får inte har så stora krav på mig själv... men jag vill ju!!!!!! trotsig 5åring...

Stal denna bild från Elins blogg....  


Efter stallet så åkte jag hem och åt och sov... mådde skit... men men den som fick liv i mig var faktisk Fresa. Åkte ut för att byta täcken och släppa ut damerna. Fresa låg då o vilade. Gick in till henne och myste en stund. Då börjar hon massera mig på magen.. oj vad jag skrattade... tokiga häst. Hon fick upp jackan och nosade runt och bökade runt på magen hihi. Jag gosade ju med hennes mage på morgonen så hon gav väl igen ;)'


 


Sedan blev det en sväng på Emilia barbacka. Jobbade henne i skritt. Super duktig tjej. Elise hade en hel del att jobba med på Sweet. Hon var på G.

Imorgon ska vi rida ut. Jag på Fresa barbacka. Anna på Eddie och Elin på Sweet. Ska bli mysigt.


Nu ska jag lägga mig och slappa, läsa min bok och fundera på om uppdiktade karaktärer verkligen kan finnas i verkligheten.


Presentation


Livet runt Mia och alla hästarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards